Logo horseperiodical.com

Boganmeldelse: Trofaste venner

Boganmeldelse: Trofaste venner
Boganmeldelse: Trofaste venner

Anonim

Der er ikke noget hårdere emne end Holocaust. Millioner opstyrt fra deres hjem, tortureret, eksperimenteret på - rædsler, der er svært for nogen at tale om, endsige skrive om. Men i årenes løb har folk skrevet om det, for vi kan aldrig glemme. Ligesom 9/11, Pearl Harbor og Titanic - alle meget forskellige typer tragedier, men alle ting, vi aldrig kan glemme. Vi skriver om dem for at hjælpe os med at klare, for at sikre, at historien ikke gentager sig selv, for at ære dem, der mistede deres liv, eller blot at registrere historien.

Men selv om disse skrivninger fokuserer ofte på det onde, de dårlige vurderinger, og de rædsler, som folk oplevede. Dels skyldes det, at som mennesker vi synes at have en morbid fascination med sådanne ting, så det er omsætteligt. Det er også det nemmeste for de overlevende at huske - det er det der stikker ud i deres sind. Håb og kærlighed er så let begravet under ruinerne af et ødelagt liv.

Selv i de mørkeste tider er vores kæledyr der for os.

Forfatter Susan Bulanda valgte imidlertid at skrive om kærlighed og håb, og hvordan børn under holocaust holdt disse følelser i live i mørke hjørner med hjælp fra deres furrige ledsagere. Hendes bog, Trofaste Venner: Holocaust Overlevendees Fortællinger om Dyrene, der gav dem Comfort, ledsaget af dem og ventede på deres Retur, giver os et aldrig-før-set-kig på styrken og hjertet af de jødiske familier og betydningen af menneske-dyrebanden.

Gør mig ikke forkert, bogen vil stadig forlade dig i tårer, men i det mindste nogle er glade, da familier er genforenet med deres trofaste kæledyr, og børnenes styrke og tro skal give dig håb for vores egen fremtid.

Baseret på sande konti fra overlevende, hvor børn under krigen spredte Bulanda sine historier med historien, som hjælper læseren med at forstå, hvad der foregik på det tidspunkt på en klar og letlæselig måde. I modsætning til en historiebog kommer fortiden til live med sin historiefortællingsevne. Selvfølgelig måtte hun pynte lidt for at få historierne til at strømme, men de vigtige fakta er virkelige.

Bogen er ikke lang, 137 sider plus en introduktion og biografier på hver af de børn, der nu er vokset. Det er skrevet i let at forstå sprog og enkel formulering, som hjælper dig med at fokusere på historierne, hvilket er pointen.

På grund af det nemme at læse format, ville denne bog være en god ide for skolebørn at lære om Holocaust. Jeg mener, at det er vigtigt at vise dem mod, ofre, håb og kærlighed til børn og deres kæledyr viste under krigen, og hvordan du aldrig skal give op på håbet.

Bulandas bog er tilgængelig i print, lyd og digital.

Om forfatteren

Baseret i Tustin, Californien, er dyreliv Kristina N. Lotz en Certified Professional Dog Trainer - Videnvurderet (CPDT-KA) og arbejder som fuld tid træner. Hun ejer også sit eget brugerdefinerede selskab for kæledyrsprodukter, et Fairytail House, hvor hun laver personlige kraver, bindestreger, senge, kufferter og tæpper, og alt hvad du kan tænke dig. I sin fritid træner og konkurrerer hun i herding, agility, lydighed, rally og konformation med hendes Shetland Sheepdogs.

Ønsker du en sundere og lykkeligere hund? Deltag i vores e-mail liste & vi donerer 1 måltid til en lyst hund i nød!

Anbefalede: