Logo horseperiodical.com

Video: HIDE ONLINE HUNTERS VS PROPS TOILET THUNDER TROUBLES - YouTube 2024, Kan
Anonim

Starten af en lang tur

At få en hund fra Thailand til Det Forenede Kongerige er ikke let. Søgning på internettet kaster op en lang række modstridende oplysninger, og det kan være skræmmende for potentielle rejsende. Vi for nylig forladt Thailand efter at have boet der i to år, og var fast besluttet på, at vores hund ville være hos os hvert skridt på vejen. Som en almindelig familie uden veterinær erfaring var vi usikre på, hvor de skulle starte eller hvilke procedurer, der skal følges, så denne artikel beskriver de trin, vi tog for at bringe vores hund hjem til Storbritannien.

Omkostninger ved at tage en hund fra Thailand til Storbritannien

Procedure Koste
Rabies Vaccine 300 Baht (ca.)
Microchip 900 Baht (ca.)
Rabies Titre 14.000 baht
Ormebehandling, Veterinærcertifikat 1000 Baht (ca.)
Flight Crate og vandflaske 5000 Baht
Flypris 10.000 Baht (ca.)
Færge fra Amsterdam til UK 6.500 (ca.)

Grundpris for at tage en hund fra Thailand til Storbritannien (omtrentlig og afhængig af valutakurs)

Start tidligt

For så vidt angår kæledyrsrejser er Thailand klassificeret som et 'tredjeland', hvilket betyder, at ekstra regler gælder, når du forbereder din hund til rejser. Det bedste råd er at starte proceduren tidligt. Vi skulle flyttes tilbage til Storbritannien i slutningen af juni 2016, så vi startede forberedelserne i januar 2016. Vores første skridt var at høre råd fra DEFRA, regeringsafdelingen i Det Forenede Kongerige, som er ansvarlig for at regulere Pet Travel mellem Storbritannien og andre lande. Ved hjælp af DEFRA Pet Travel-webstedet har vi udarbejdet, hvilke skridt der skal følges, og i hvilken rækkefølge (NB. Det er vigtigt at holde dette websted gennemgå gennem hele proceduren, da forskrifterne kan ændre sig natten over.)

Forbereder dit kæledyr

Vi startede det første trin i processen i januar 2016. Selv om vores hund tidligere var blevet vaccineret, startede vi processen fra bunden. Den første ting at gøre er at finde en dyrlæge, der forpligter mikrochipning. Masser af thailandske dyrlæger tilbyder tjenesten, men det er vigtigt, at den type mikrochip, de bruger, er en ISO-godkendt chip. Da vi boede i nærheden af Pattaya fandt vi et dyrehospital på Sukhumvit Road, der kunne gøre det for os. Vi havde mikrochipet implanteret i begyndelsen af januar og blev forsynet med et certifikat for at bekræfte dette. Vi havde også dyrlægen scanne chippen med en læser for at kontrollere, at dette havde fungeret. En uge senere vendte vi tilbage til veterinærhospitalet, hvor vores hund fik rabiesvaccination. Selv om vores hund tidligere var blevet vaccineret mod rabies, var vi nødt til at sikre, at en ny blev givet for at blive valideret af mikrochip. Vi har også fået et nyt vaccinationskort på dette tidspunkt. Et meget vigtigt punkt her er, at dyrlægen skal registrere vaccinationsdato og udløbsdato, når vaccinationskortet udfyldes, men også stempler dette med deres licensnummer og underskriver indgangen på vaccinationskortet med hånden. Disse første trin var rimeligt billige og kostede omkring 1000 Baht.

Efter rabiesvaccination skal en minimumsperiode på 30 dage efterlades (de 30 dage starter dagen efter vaccinen er givet), før der udføres en blodtiterprøve. Dette giver rabiesvaccinationstid til arbejde. Vi forlod en periode på 40 dage og vendte tilbage til dyresygehuset, hvor der blev taget en blodprøve fra vores hund. Blodet skal sendes til et DEFRA-godkendt laboratorium i Europa til analyse. så proceduren var ret dyr og satte os tilbage 14.000 Baht. Dyrehospitalet vi brugte sendte prøven til et godkendt laboratorium i Tyskland, og så måtte vi vente et par uger til resultatet. Der er virksomheder i Thailand, der har Facebook-sider, der tilbyder blodprøvetjenester. De sender prøver til et EU-laboratorium for omkring 12.000 baht og tager omkostningerne lidt ned. Når vi fik bekræftelse på, at vores hund var gået, fik vi et Titre certifikat for at vise, at vores hund var god at gå! Når du har fulgt disse procedurer, skal du vente en minimumsperiode på tre måneder fra datoen for blodprøven, før du kan rejse med dit kæledyr.

Arrangere dit kæledyrs rejse

Når vores hund havde startet processen med at blive klar til at flyve, begyndte vi at overveje den bedste måde at få hende fra Thailand til Storbritannien. Vi lærte via DEFRAs hjemmeside, at det ikke er muligt at flyve med et kæledyr som overskydende bagage direkte i Storbritannien. Kæledyr må rejse som fragt og kan ikke ledsage deres ejer som bagage. Dette uundgåeligt rammer op omkostninger. Vi kontaktede oprindeligt flere rederier i Bangkok-området for citater og blev citeret omkring 2.500,00 DKK for en mellemstor hund. Dette omfattede flyvekassen og håndteringsomkostningerne i Thailand, men ikke ground handling-gebyrerne i Storbritannien, som vi fik at vide ville være omkring £ 500,00. At betale en anden £ 3.000 var ikke en mulighed for os, så vi var nødt til at finde et billigere alternativ. Efter at have undersøgt på internettet opdagede jeg, at mange gadehundeorganisationer i Thailand undgår at flyve redningshunde direkte i Storbritannien og i stedet flyve til Europa og derefter rejse ind i Storbritannien med færge. Vi besluttede at dette var ruten til at tage som det var betydeligt billigere.

• Travel Crate: Når vi havde besluttet at flyve til Amsterdam med vores hund, havde vi brug for at få en rejsekasse. Dette skal være luftfartsselskab godkendt og opfylde specifikationerne for det luftfartsselskab du bruger - disse oplysninger er normalt offentliggjort på flyselskabets hjemmeside. Vi fandt en dyrehandel i Bangkok, som sælger rejsekasser. Disse kan købes via postordre eller som vi fandt nyttige, de er glade for at du kan besøge butikken med dit kæledyr for at prøve kennelene for størrelse. Vi købte en rejse kasse og vandflaske til omkring 5000 baht.
  • Fly: Der er to hovedflyselskaber, der anbefales til at flyve et kæledyr i Amsterdam, en er et hollandsk flyselskab og det andet et tysk flyselskab. Begge flyselskaber tillader dig at flyve med et kæledyr som overskydende bagage til Amsterdam. (Hvis dit kæledyr er lille nok til at gå under kabinensædet i en transportør, kan det være tilladt at rejse i kabinen). Det hollandske flyselskab går direkte fra Bangkok til Schiphol lufthavn i Amsterdam, men flyrejser har tendens til at være dyrere, så vi reserverede det tyske flyselskab fra Bangkok til Amsterdam med en 3 timers stop i Frankfurt. Når vi havde booket flybilletene, ringede vi flyselskabet og anmodede om at bestille vores hund på flyet som overskydende bagage. Det er vigtigt at gøre dette så hurtigt som muligt som flyrum for kæledyr er begrænset. Luftfartsselskabernes gebyrer for overskydende bagage afhænger af størrelsen af dyrets kasse, og alt, hvad der var nødvendigt ved reservationen, var at lade flyselskabet vide kasseens dimensioner. Nogle flyselskaber opkræver efter vægt, men dette virker dyrere. Vi behøvede ikke at betale for vores kæledyr, indtil vi ankom til Bangkok lufthavn, og prisen var omkring £ 230,00-meget billigere end £ 3000,00 fragt!
  • Færge: Mens det ikke er muligt at rejse direkte med dit kæledyr som overskydende bagage på et fly til Storbritannien, er det muligt at rejse ind i Storbritannien fra Amsterdam via færge. Dette skal bruge en rute godkendt af DEFRA, som for os var fra Hook of Holland til Harwich i Storbritannien. Vi fandt færgefirmaet, der leverer denne rute online og booket til fire fodspassagerer og en hund. Dette koster omkring £ 145,00. Sejladset tager omkring 6-7 timer, og i løbet af denne tid skal dit kæledyr placeres i indbygget kennel. Efter booking besluttede vi at tilføje en hytte til vores sejlads, som kostede omkring £ 45,00. Rejsen er trættende, så det giver en god mulighed for hvile.
  • Andre overvejelser: Da vi havde boet i Thailand i 2 år, havde vi samlet mange personlige ting og i betragtning af den rute, vi planlagde at tage tilbage til Storbritannien, ville det ikke være muligt for os at rejse som en familie på fire ( 2 voksne og 2 børn) med en hund i en kasse og masser af kufferter. Vi var heldige at kunne sende de fleste af vores ejendele tilbage via min arbejdsgivers skibsfordel. Vi var så frie til at rejse hjem med bare rygsække og hundens kasse. Hvis du planlægger at bruge denne rute, anbefales det at rejse lys!

Lige før de forlader

Når du har gennemført de første forberedelser, er der nogle få trin til at følge i dagene før du rejser. 24-120 timer før du kommer ind i Det Forenede Kongerige, skal du have din dyrlæge behandle din hund til båndorm. Ormebehandlingen skal indeholde ingrediens Praziquantel. Når vores dyrlæge havde givet dette, skulle de registrere det på vaccinationskortet og sikre, at de havde medtaget dato og klokkeslæt sammen med deres frimærke og underskrift. På dette tidspunkt opnåede vi også et veterinær sundhedscertifikat fra vores egen dyrlæge for at oplyse, at vores hund var egnet til at rejse. Som en del af indrejse i EU skal en blanket, der hedder et bilag IV, også udfyldes på forhånd. Dette kan findes på internettet, og den eneste del, som vores dyrlæge havde brug for at færdiggøre, var afsnittet Bændelorm (Echinococcus). Igen blev signaturer og frimærker vigtige. På dette tidspunkt ønskede vi at sikre, at alt papirarbejdet var korrekt, så vi fandt en PET-flytningstjeneste i Bangkok, som understøtter bevægende passagerer i 4-leggede sorten. Den herre, der driver virksomheden, var meget nyttig og kontrollerede alt papirarbejde via e-mail, inden han kom til husdyrkontoret i Bangkok lufthavn dagen før flyvningen. Dagen før flyvning er det nødvendigt at få tredjelandes veterinærcertifikat og eksporttilladelse fra den statslige dyrlæge. Vi pakket vores rygsække, sætte vores hund i kassen og bestilte en minivan til at tage os alle til lufthavnen. Husdyrafdelingen er beliggende i frizonen uden for Bangkok lufthavn (se kort), og det er bedst at ankomme tidligt, da der kan være køer. Vi mødte herren fra flytningstjenesten, som fulgte os ind på kontoret og håndterede processen for os - han er fra Storbritannien, men har boet i Thailand i en årrække, hvilket var fantastisk til oversættelsesformål. Vores hund blev kontrolleret af en dyrlæge, og så er der et venter på papirarbejdet. Som det var på grund af at flyve den følgende aften, kunne vi forlade på det tidspunkt og bordte vores hund med omstillingsagenten, mens vi gik ind i Bangkok for en sidste dag med sightseeing. Agenten bragte vores hund til lufthavnen den følgende aften og havde forberedt hende klar til flyvningen. Han havde taget kopier af alle tilladelserne og fastgjort vandflasken til hunden / kopier af dokumenter til hendes rejsekasse. Omkostningerne ved agenten til at kontrollere papirarbejdet og komme til husdyrafdelingen blev brugt til 1500 Baht. For en ekstra 1500 Baht kom agenten også til lufthavnen om natten for at hjælpe med at tjekke vores hund i.

Starten af en lang tur

Flyver fra Bangkok til Frankfurt

I Bangkok lufthavn tog vi vores hund til check-in tælleren i hendes kennel. Mens hun ventede, fik hun lov til at komme ud af kennelen på hendes bly for at strække benene før hendes lange flyvning. Vi checkede ind for flyvningen og sendte vores poser af inden vores kæledyr papirarbejde blev kontrolleret, vi blev derefter rettet til servicetælleren for flyselskabet, hvor vi betalte flyprisen for vores hund. Du er i stand til at betale kontant eller på et kreditkort. Vi sørgede for, at vores hund havde en gammel t-shirt inde i kassen for komfort og sikret vores kasse ved hjælp af kabler. Vi flyttede derefter til Oversize Baggage-området, hvor vores hund blev sendt gennem røntgenskanneren og gik ind i bagagehejsen for at blive bordet for flyvningen. Når vi havde lettet belastningen, fortsatte vi gennem told og bordede flyet til Frankfurt. Rejsen til Frankfurt var cirka 11 timer, og når vi ankom til Frankfurt, fik glasvinduerne udsigt over banen det muligt at se, at vores hund blev kørt ud af flyet i hendes flykasse. Frankfurt er en stor lufthavn, så det er vigtigt at forlade tilstrækkelig tid til at komme til dit forbindende fly. Ved ankomsten til check-in desk for vores fly til Amsterdam, spurgte jeg en medarbejder om vores hund var blevet boarded på næste fly og fik at vide at hun var på flyet og var fint. Det var så en kort flyvning på omkring en time til Schiphol Lufthavn.

Flyver fra Frankfurt til Amsterdam

Når du ankommer til Amsterdam, fortsætter du gennem toldvæsenet før du går ind i bagagehalsen. Når du går ind i området gennem dørene, er der til højre en døråbning med elevator. Vi fik at vide at vente på vores hund i dette område. Vores hund kom op i elevatoren og var meget glad for at se os. Vi hentede derefter vores bagage fra karrusellen. Før du forlader dette område, skal du fortsætte gennem den røde toldkanal til at erklære dit kæledyr. Papirarbejdet er kontrolleret, og de spørger om prisen på kæledyret og forbereder kæledyret til rejse. Jeg sagde, at vi havde brugt omkring £ 800,00, og at vores hund var et redningsdyr, som syntes at passere fint. Vi blev ledet igennem og var derefter i Amsterdam.På dette tidspunkt er du i stand til at tage dit kæledyr ud af buret, da de officielt er kommet ind i Europa!

I Amsterdam

Da vi var på rejse med to børn, var rejsen trættende, så vi havde reserveret et hotel i Amsterdam for at overnatte og få lidt hvile. Vi foldede hundens kasse ned og satte vores hund på hende og tog en shuttle-bus fra uden for lufthavnen til et hundevenligt hotel tæt på Amsterdam lufthavn. Hoteller i Amsterdam er dyre, men vi fandt et familieværelse til omkring £ 100,00 og betalte en præmie for at få vores hund til at blive på værelset. Hun var lettet over at kunne komme udenfor og slappe af efter hendes tid i kassen! Den følgende dag var vi nødt til at komme til Hook of Holland Ferry Port. Det er muligt at tage et tog til havnen, hvilket er den billigste løsning, men med vores poser og hunden kasse vi reserverede en taxa fra hotellet. Hook of Holland er omkring 1 time væk i bil, og jeg bad hotellet om at bestille en minivan for os, men det var dyrt på omkring £ 250,00. Efter at have opdaget dette søgte jeg online og fandt en virksomhed, der opkrævede £ 100,00. Vores hund sad på gulvet under rejsen og forventedes ikke at blive kørt.

Sejler fra Hook of Holland til Harwich

Ankomme til færgehavnen tidligt til sejlet og vente af Tilsynsmyndighedens kontor inde i terminalen, da der er mange kæledyr, der bruger denne rute. Før sejlen kommer tilsynsføreren ud og tager dit papirarbejde på kontoret. Dette var den mest grundige kontrol, der blev udført under rejsen. Når papirarbejde er kontrolleret, fortsæt til boarding køen for færgen. Du har mulighed for at checke ind bagage på dette tidspunkt. Vi fandt dette nyttigt, da der var et tegn på, at der var bygningsarbejde i Harwich, hvilket betød, at passagererne skulle tage en bus til terminalen. Vi kontrollerede vores bagage i, herunder den tomme hundekasse. Denne service er gratis og betyder, at taskerne leveres direkte til terminalen i Harwich, hvilket sparer behovet for at bære dem på og uden for færgen. Vi gik gennem pas kontrol og derefter rullet poserne til bagage depositum. Når taskerne var væk, gik vi på færgen som fodpassagerer med vores hund. Inden for færgen skal du gå til informationsdisplayet på hoveddækket, hvor de giver dig en dørkode til indbygget kennel. Dette er skiltet og ligger på dækket nedenfor. Du indtaster dørkoden og placerer din hund i en af kennelene. Færgeselskabet leverer vandskåle og tæpper til kennel. Da vi havde reserveret en hytte, er det en fordel at du kan tænde en tv-kanal og kan se dit kæledyr under krydset fra komforten af din hytte. Under krydset kan du til enhver tid besøge dit kæledyr, og der er et lille udendørs dækområde, hvor du kan toilet dit kæledyr. Mens din hund nyder kennelen, er der restauranter, barer og et biografområde ombord til menneskelige bekvemmeligheder! Lige før du ankommer til Harwich kan du samle dit kæledyr fra kennelen, der er klar til at tage af sted. Vi bordede en bus og fortsatte til terminalen for at indsamle vores bagage, inden vi ankom til UK grænsekontrol. Igen blev vores hunds papirarbejde kontrolleret grundigt, inden vi endelig fik lov til at komme ind i Storbritannien. Hvis du følger de korrekte procedurer, og alt papirarbejde er i orden, er der ikke noget krav til karantæne.

Forhåbentlig har denne artikel været nyttig i at give nogle vejledning om proceduren til at transportere dit kæledyr fra Thailand til England. Husk dog at tjekke opdaterede oplysninger med DEFRA, inden du tager rejsearrangementer. Jeg er slet ikke en ekspert på denne procedure, bare en almindelig person, der reddede en gadehund og var fast besluttet på at få hende hjem!

Held og lykke og lykkelige rejser!

Suvarnabhumi Livestock Department

{ "Lat": 13.713204, "lng": 100.753082, "zoom": 18, "korttype'": "KØREPLAN", "markører": , "moduleId": "42.347.650"}